Alkeiskurssit kevät 2023

Ilmoittautumissivulle

Suomen Historiallisen Miekkailun Seura järjestää historiallisen miekkailun alkeiskurssit 28.2.2023- 9.4.2023.

Alkeiskurssit järjestetään pitkämiekassa, rapiirissa, sapelissa sekä miekassa ja kupurassa. Opetus toteutetaan suomeksi tai englanniksi osallistujien tarpeiden mukaan.

Alkeiskurssimaksulla voi osallistua kaikkien aseiden alkeiskursseille. Kursseille voi osallistua, vaikka ensimmäiset treenit jäisivät välistä. Jos haluaisit aloittaa vielä myöhemmin, ole yhteydessä SHMS:sään sähköpostilla info@miekkakoulu.fi.

Alkeiskurssitunnit järjestetään seuraavasti:

Pitkämiekka tiistaisin 18:00-19:30

Pitkämiekan alkeiskurssilla opetellaan italialaisen pitkämiekan- ja tikaritaistelun perusteet, siten kun Fiore Dei Liberi ne opastaa kirjassaan Il Fiore Di Battagliassa (1410).

Rapiiri keskiviikkoisin 18:00-19:30

Rapiirin alkeiskurssilla käymme läpi italialaisen rapiirin perusteet Ricardo Capoferron Grande Simulacra:an (1610) perustuen.

Sapeli torstaisin 19:30-20:30

Sapelin alkeiskurssilla opetellaan sotilassapelin perusteet Charles Roworth’in The Art of Defence on Foot with Broad Sword and Sabre (1804) mukaan.

Miekka ja kupura sunnuntaisin 12:00-14:00

Miekan ja kupukilven alkeiskurssi opettaa perusteet miekkailusta miekan ja kupukilven kanssa. Tämä käsittää perusasennot, jalkatyön, hyökkäämisen ja puolustuksen sivumiekan ja kilven kanssa. Kurssin pariharjoitukset on rakennettu Royal Armories I.33 (c.a 1300-1320) käsikirjoituksen pohjalta, jotka valmistelevat miekkailijan vapaamiekkailuun.

Kurssin osallistujamäärä on rajoitettu. Ilmoittaudu siis ajoissa.

Ilmoittautumisen jälkeen antamaasi sähköpostiin lähetetään kurssin lasku, jonka eräpäivä on 20.2.2023. Jos joudut perumaan osallistumisen, voit tehdä sen ottamalla SHMS:ään yhteyttä sähköpostitse laskun eräpäivään mennessä. Tämän jälkeen ilmoittautuminen on sitova ja voidaan peruuttaa vain eritystapauksissa

Jos maksettu kurssi jää kesken sairastumisen vuoksi, kurssimaksulla voi osallistua seuraavalle alkeiskurssille.

Mukaan tarvitset sisäliikuntavaatteet. Suosittelemme myös oman juomapullon mukaan ottamista. Kaikki muut tarvittavat varusteet saat lainaan. Kurssien opetuskielenä on suomi ja englanti, osallistujien tarpeen mukaan.

Jos myclub kysyy, valitse ryhmiksi joihin haluat liittyä “Suomen Historiallisen Miekkailun Seura SHMS ry” ja “Alkeiskurssi kevät 2023”

Luiskatie 8, Helsinki. Salin sisäänkäynti on rakennuksen takana. Kurssimaksu sisältää SHMS:n vuoden 2023 jäsenmaksun

Alennettu kurssimaksu opiskelijoille ja työttömille.